ضرورت شناخت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی
نوشته شده توسط : sadis

رهبر معظم انقلاب تصریح كردند: مردم بایستي بگردند و در همین فرصتي كه تا انتخابات باقي است، به‏عنوان یك وظیفه شرعي و اخلاقي، نامزدهایي را پیدا كنند كه وقتي در محضر خدا از آن‏ها سوال مي‏شود كه چرا تو این آقا یا این خانم را به قوه مقننه فرستادي، بتواند جواب بدهد و بگوید براي این مصلحت.

انتخابات، وظیفه است. انتخابات، یك كار بزرگ و یك اقدام شرعي و یك اقدام خدایي است، بگردید آدم‏هاي مناسب را براي این كار مهم پیدا كنید. آدم مناسب چطور آدمي است؟ باید كارآمد باشد. این تجربه 20‏ساله ماست. كارآمدي تنها هم كافي نیست، باید متدین هم باشد. آدم متدین، احتمال خیانتش كم است. آن متدین هایي كه یك‏وقت دچار لغزش مي‏شوند، اول تقواي خودشان را از دست مي‏دهند، بعد این لغزش به سراغ آن‏ها مي‏آید.

پس باید متدین و باتقوا هم باشند تا بتوانید براي كارهاي این كشور به آن‏ها اعتماد كنید. همچنین باید در مقابل توپ و تشر این و آن خارجي، داخلي، زورگویان، قدرت‏مداران شجاع باشد و دل خود را نبازد. كسي كه دل خود را در مقابل توپ و تشر باخت، دستش هم براي امضا مي‏لغزد، پایش هم براي جلو رفتن مي‏لرزد، نمي‏شود به او اعتماد كرد.

نماینده باید شجاع و باشرف و امین و طرف‏دار ضعفا و قشر ضعیف باشد. قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع كند و الا قانوني كه پول‏داران را پول‏دارتر كند، قانون مملكت اسلامي نیست. قانون باید بتواند گره‏ها را باز كند و به درد دل قشرهاي محروم برسد.

نماینده باید آدمي باشد كه این چیزها را بفهمد؛ آدمي باشد كه حتي‏المقدور باتجربه باشد. در این كارهاي بزرگ، تجربه خیلي مهم است. بگردید این خصوصیات مهم را در اشخاص پیدا كنید. انسان متدین، عفیف، كارآمد، شجاع، داراي قدرت مقاومت در برابر این و آن، اگر به قوه مقننه برود، طبق تجربه‏اي كه ما در این بیست سال داریم، مي‏تواند در نقاط حسّاس، به نفع مردم و به نفع كشور كار كند. این‏طور انسان‏هایي مهمند. البته از هرجاي كشور كه نماینده به مجلس برود، نماینده همه ایران است، نه نماینده آن محل بخصوص كه از آنجا انتخاب شده است لذا باید به فكر مصالح همه كشور باشد، این را هم توجه داشته باشید. بگردید و چنین اشخاصي را بشناسید.

اگر خودتان نتوانستید درست شناسایي كنید، از آدم‏هاي امین و متدین كه نسبت به آن‏ها خاطرجمع هستید، سوال كنید.

** بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم ‏با معظم له در 13 بهمن سال 1378

فراهنگ ** 1003 **1601





:: برچسب‌ها: پارک , زمستان , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: